Αντικείμενο του μαθήματος είναι η παρουσίαση θεωρητικού υποβάθρου, μεθοδολογικών αρχών, τεχνολογικών εργαλείων και παραδειγματικών εφαρμογώνγια την μαθησιακή αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών και διαμεσικών διαδικασιών παιχνιδιού. Έμφαση αποδίδεται στην αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών για μάθηση (games for learning), ψηφιακών παιχνιδιών γενικού σκοπού και διαμεσικών διαδικασιών παιχνιδιού ως πλαισίων διδασκαλίας και ευρύτερα ως πλαισίων μάθησης, τόσο για στόχους του αναλυτικού προγράμματος όσο και για ευρύτερους μαθησιακούς στόχους (extra-curricular learning objectives), σε διαφορετικές βαθμίδες τυπικής εκπαίδευσης, κατάρτισης, διά βίου μάθησης καθώς και σε πλαίσια άτυπης μάθησης (διαπολιτισμική, διαγενεακή επικοινωνία). Συνολικά, στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές γνωστικό υπόβαθρο εννοιών και θεωρίας, πρακτικές δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης, και πρακτικές δεξιότητες συστηματικής αναφοράς για δράσεις μαθησιακής αξιοποίησης ψηφιακών παιχνιδιών και διαμεσικών διαδικασιών παιχνιδιού. Οι ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν θέματα όπως ενδεικτικά παιχνίδι, παιγνιοθήκες και τεχνολογία, ψηφιακά παιχνίδια περάν της διασκέδασης, ψηφιακά παιχνίδια και μαθησιακή εμπειρία, σχεδιασμός εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ψηφιακά παιχνίδια και ελευθερία επιλογής, ψηφιακά παιχνίδια και αφήγηση, παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας, παιχνίδια παιδικής πολιτειότητας. Η θεματολογία αυτή εξειδικεύεται και εμπλουτίζεται με πρόσθετα επιμέρους θέματα, σύμφωνα με τις τρέχουσες εξελίξεις στο πεδίο ενδιαφέροντος του μαθήματος. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν παρουσιάσεις θεωρίας, παρουσιάσεις προσκεκλημένων εισηγητών, μελέτη της προτεινόμενης βιβλιογραφίας, εργασίες βιβλιογραφικής έρευνας, καθώς και εργασίες εκπαιδευτικής παρέμβασης.