Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών/τριών στα χαρακτηριστικά των οπτικοακουστικών μέσων και στη χρήση τους ως εκπαιδευτικών εργαλείων μάθησης και διδασκαλίας. Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται σε εισηγήσεις και πρακτικές ασκήσεις. Οι εισηγήσεις αναφέρονται σε θέματα ιστορίας της κινούμενης εικόνας, εστιάζοντας στις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα, όπου αυτή αναδεικνύεται σε κυρίαρχο μέσο έκφρασης και επικοινωνίας, στην προβολή των αναπαραστατικών δυνατοτήτων της εικόνας ως μέσου έκφρασης αλλά και πρόσληψης της πραγματικότητας, στον σχολιασμό πειραματικών βίντεο ως μέσων αυτοπαρατήρησης, εκπαίδευσης και ανεξάρτητης έκφρασης και, τέλος, στην παρουσίαση μοντέλων σχεδιασμού, παραγωγής και εκπαιδευτικής χρήσης του βίντεο. Το περιεχόμενο των εισηγήσεων περιλαμβάνει αναφορές σε εκπαιδευτικό οπτικοακουστικό υλικό, όπως εκπομπές της ελληνικής εκπαιδευτικής τηλεόρασης, εκπαιδευτικά βίντεο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ταινίες από εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού αλλά και παραδείγματα από ευρύτερο οπτικοακουστικό υλικό, όπως ντοκιμαντέρ, επίκαιρα, αποσπάσματα από ταινίες μυθοπλασίας και τηλεοπτικές εκπομπές. Οι πρακτικές ασκήσεις προσφέρουν στους φοιτητές και φοιτήτριες τη δυνατότητα να ασκηθούν στον σχεδιασμό και την παραγωγή βίντεο με ποικίλη θεματολογία και για την κάλυψη διαφορετικών εκπαιδευτικών στόχων και να παρουσιάσουν με δυναμικό τρόπο διαφορετικές πλευρές του διδασκόμενου θέματος, όπως εκτέλεση πειραμάτων, λειτουργία μηχανισμών, ανάπτυξη επιστημονικών και κοινωνικών θεμάτων, όψεις της καθημερινής ζωής, πορτρέτα και συνεντεύξεις καλλιτεχνών και επιστημόνων κτλ.