Αντικείμενο του μαθήματος είναι η επισκόπηση των συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης (E-learning) και η μελέτη όλων των συνιστωσών τους (υλικό (H/W), λογισμικό (S/W), διαδικτύωση και επικοινωνία) καθώς και η διερεύνηση των τεχνολογιών που υποστηρίζουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Διδάσκονται οι αρχές σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης περιβαλλόντων και εφαρμογών ηλεκτρονικής μάθησης καθώς και ανάπτυξης ηλεκτρονικού μαθησιακού υλικού και μαθημάτων εν γένει, σε συσχέτιση με τις κατάλληλες θεωρίες μάθησης. Γίνεται ανάλυση των επιμέρους στοιχείων και τεχνολογιών που υποστηρίζουν την εξ’ αποστάσεως (ηλεκτρονική) εκπαίδευση και μάθηση. Καλύπτονται οι πλατφόρμες ηλεκτρονικής (ασύγχρονης) μάθησης, η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, καλές πρακτικές για τη σχεδίαση εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, τα προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστημάτων και η εξατομικευμένη μάθηση, τα περιβάλλοντα συνεργατικής μάθησης, τα εικονικά Πανεπιστήμια και τα MOOCs, καθώς και ο ρόλος της ευχρηστίας αλλά και του συναισθήματος στην ποιότητα των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. Τέλος θίγεται το θέμα της αξιολόγησης των ψηφιακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων ως προς τη λειτουργικότητα και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Η εργαστηριακή συνιστώσα του μαθήματος πραγματοποιείται στο moodle, ένα δημοφιλές και δωρεάν σύστημα ανοικτού λογισμικού. Μέσω των ατομικών και ομαδικών εργασιών που εκπονούνται και παρουσιάζονται, ενθαρρύνεται η – απαραίτητη σε μεταπτυχιακό επίπεδο – ερευνητική προσέγγιση των θεμάτων.