• Αρχική
  • Συνεργαζόμενα Τμήματα
    • Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικίας, ΕΚΠΑ
    • Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
    • Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, ΠΘ
    • Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, ΠΔΑ
  • Οργάνωση
    • Διοίκηση και Λειτουργία
    • Διδάσκοντες
    • Εσωτερικός Κανονισμός
    • Δήλωση Πολιτικής Ποιότητας
    • Εσωτερική Αξιολόγηση
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου
    • Κανονισμός διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων
    • Απολογισμός του ΠΜΣ 2005-18
  • Μαθήματα
    • Επιλογής
    • Υποχρεωτικά
    • Διπλωματική Εργασία
    • Περιγράμματα Μαθημάτων
    • Οδηγός Σπουδών
  • Έρευνα
    • Δημοσιεύσεις
    • Διπλωματικές Εργασίες
  • Βιβλιοθήκη
    • Βιβλιοθήκη Δ.Π.Μ.Σ.
    • Κατάλογος Βιβλίων
    • Κατάλογος Διπλωματικών
  • Ανακοινώσεις
    • Γραμματείας
    • Χρήσιμα έντυπα
  • Εκδηλώσεις
  • Σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία
  • EN

Κινηματογράφος και εκπαίδευση

Σκοπός του μαθήματος είναι

-η εξοικείωση με την γλώσσα του κινηματογράφου ώστε οι φοιτητές να είναι ικανοί να αναλύσουν στην τάξη  μια κινηματογραφική ταινία και να αναπτύξουν τους τρόπους που ο κινηματογράφος χειρίζεται διάφορες έννοιες .

- η μελέτη του κινηματογράφου ως πολιτιστική βιομηχανία , ως καλλιτεχνικό αγαθό και ως μέσο έκφρασης .Η  ανάπτυξη των διαφορών μεταξύ των κινηματογραφιών Ευρωπαϊκών χωρών, και η δημιουργία των διάφορων τάσεων και ρευμάτων ως αποτέλεσμα κοινωνικοπολιτιστικών συγκυριών.

οι φοιτητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με τις ιδιαιτερότητες του κινηματογράφου κάθε χώρας διαχρονικά ώστε να μπορούν να εισάγουν τους μαθητές στον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς που οι κινηματογραφικές ταινίες εμπεριέχουν.

-η ανάλυση ταινιών χαρακτηριστικών κάθε εποχής νεορεαλισμός, nouvelle vague. Free cinema καθώς και σκηνοθετών που το έργο τους είναι πηγή γνώσης και απόλαυσης, Ντε Σίκα, Ροσσελίνι, Φελλίνι, Αντονιόνι, Παζολίνι, Βισκόντι, Γκοντάρ, Τρυφώ , Μπρεσσόν, Λουι Μαλ, Μπέργκμαν, Ντραγιερ, Ταρκόφσκι, Κισλόβσκι, Μαικλ ΛΙ, κα. Θα αποτελέσουν την βάση για θεματικές και αισθητικές αναλύσεις κυρίως σε ζητήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφορμή για διάλογο μέσα στην τάξη.

-Ο μαθητής ως θεατής και οι θεωρίες για το ρόλο της καλλιτεχνικής διαπαιδαγώγησης και της ανάπτυξης του κριτικής ικανότητας των νέων μέσα από την γνώση των κωδίκων της κινηματογραφικής γλώσσας αλλά και της θεωρητικής κατάρτισης γύρω από τους τρόπους που ο κινηματογράφος προσπαθεί να διασκεδάσει αλλά και να προβληματίσει το κοινό.

-η ψυχαναλυτική ανάλυση των κωδίκων της θέασης στην κινηματογραφική αίθουσα και οι διαφορές από την θέαση στην τηλεόραση η το διαδίκτυο.

-οι νέες τεχνολογίες και οι ευκαιρίες που δημιουργούν στην εκπαίδευση μέσα από την χρήση τους. Ο κινηματογράφος ως παγκόσμια γλώσσα για την προσέγγιση των άλλων τεχνών καθώς και η αλληλόδραση μαζί τους.  Λογοτεχνία , μουσική, θέατρο, εικαστικά, ως αφετηρίες για νέες προσεγγίσεις μέσα από ταινίες. Πχ ο Σαίξπηρ και οι μεταφορές από Ρώσους (Κοζινζεφ) Ιάπωνες (Κουροσάβα ) Άγγλους, Πολωνούς και σκηνοθέτες ως δείγμα των πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων κάθε δημιουργού, χώρας, εποχής.

-ο πολιτιστικός ρόλος της διανομής και οι ιδεολογικές τους συνέπειες .το διαδίκτυο ως μέσον εξοικείωσης με τον κινηματογράφο άλλων λαών

Copyright © Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τ.Π.Π.Ε. - Υλοποίηση Ε.Π.Ε.Ο.Τ. - 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com