Στο μάθημα «Ψυχοκοινωνιολογικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις των νέων μέσων επικοινωνίας» οι μεταπτυχιακοί/-ές φοιτητές/-ριες πραγματεύονται, μέσα από παρουσιάσεις και βιωματικά εργαστήρια, θέματα που αφορούν τις θεωρίες, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται για τη χρήση και την ερμηνεία των νέων μέσων επικοινωνίας καθώς και ζητήματα που αφορούν τη μελέτη και εφαρμογή των νέων μέσων επικοινωνίας για παιδαγωγικούς σκοπούς. Στο πλαίσιο μιας κοινωνιοψυχολογικής προσέγγισης των νέων μέσων επικοινωνίας, στο μάθημα επιδιώκεται ταυτόχρονα και μια γενικότερη γνώση του κοινωνικού, οικονομικού και ιστορικού πλαισίου, εντός του οποίου τα κείμενα των νέων αυτών τεχνολογιών παράγονται, διανέμονται και χρησιμοποιούνται από τις διάφορες κατηγορίες κοινού. Καθώς ο γραμματισμός στα (παλιά και νέα) μέσα επικοινωνίας εμπεριέχει εξ ορισμού την ικανότητα «ανάγνωσης» και «γραφής» των μέσων, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του μαθήματος κατά τη διάρκεια του εξαμήνου περιλαμβάνουν παρουσιάσεις θεωρίας και μελέτη της προτεινόμενης βιβλιογραφίας ενώ παράλληλα καλούνται εκπαιδευτικοί, συνάδελφοι από άλλα πανεπιστήμια, επαγγελματίες των νέων μέσων καθώς και καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τα νέα μέσα επικοινωνίας και να εργαστούν μαζί με τους/τις φοιτητές/-ριες, έχοντας ως απώτερο στόχο την ανάπτυξη τόσο της κριτικής κατανόησης των νέων μέσων επικοινωνίας, όσο και της ενεργής συμμετοχής τους σε αυτά. Η αξιολόγηση διενεργείται με βάση την ενεργό συμμετοχή στο μάθημα, την παρουσίαση και θεωρητική ανάλυση ενός μιντιακού κειμένου που επιλέγουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/-ριες σε συνεννόηση με τις διδάσκουσες καθώς και το σχεδιασμό μιας δραστηριότητας γραμματισμού στα νέα μέσα επικοινωνίας για μαθητές/-ριες της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.