Αντικείμενο του μαθήματος είναι η συστηματική εκμάθηση των βασικών αρχών και των διαδικασιών παραγωγής ενός οπτικοακουστικού έργου που μπορεί να υπηρετήσει εκπαιδευτικούς στόχους στο σχολικό πρόγραμμα ή σε ευρύτερες δραστηριότητες, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις παράλληλης καλλιέργειας της οπτικοακουστικής παιδείας. Βασικοί στόχοι του μαθήματος αποτελούν α) η ενημέρωση για τις δυνατότητες πολλαπλής χρήσης του βίντεο στην εκπαιδευτική διαδικασία σε συνάρτηση με τις ανάγκες συστηματικής καλλιέργειας της οπτικοακουστικής παιδείας, β) η εξοικείωση με τους βασικούς μηχανισμούς της οπτικοακουστικής αφήγησης και η απόκτηση από τους/τις φοιτητές/-ριες πρακτικών δεξιοτήτων στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στην επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού με τρόπο που να οδηγούν στη σύνθεση ολοκληρωμένων οπτικοακουστικών αφηγήσεων, γ) η κατανόηση των δυνατοτήτων που παρέχει η οπτικοακουστική γλώσσα με τη δυνατότητα αναπαράστασης και έκφρασης της πραγματικότητας και την επιρροή που ασκεί ταυτόχρονα στους τρόπους με τους οποίους η πραγματικότητα προσεγγίζεται.
Θεματικές ενότητες του μαθήματος αποτελούν: α) Η έννοια της οπτικοακουστικής παιδείας και οι βασικές κατευθύνσεις συστηματικής καλλιέργειας και ένταξής της στις διάφορες βαθμίδες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, β) Τα βασικά στοιχεία της οπτικοακουστικής γλώσσας (διαδικασία παραγωγής, εικονογραφημένο σενάριο (storyboard) ντεκουπάζ, λήψεις, λήψεις, μοντάζ εικόνας και ήχου, γ) μοντέλα σχεδιασμού, παραγωγής και εκπαιδευτικής χρήσης του βίντεο με αναφορές στη χρήση υπάρχοντος υλικού και στον σχεδιασμό και στην παραγωγή βίντεο από τους διδασκόμενους, δ) Εξέλιξη οπτικοακουστικής γλώσσας στη σύγχρονη εποχή. Καλλιτεχνικές και πειραματικές αναζητήσεις, ε) Σχέση αντιληπτικής διαδικασίας και εκπαιδευτικών και πολιτισμικών δεδομένων. Εικόνα και πραγματικότητα-ήχος και πραγματικότητα.
Το μάθημα περιλαμβάνει πλέγμα ασκήσεων για την κατάκτηση των βασικών δομικών εργαλείων της οπτικοακουστικής αφήγησης με την εξελικτική χρήση διαφόρων μέσων (κείμενο, σειρά φωτογραφιών, σύνθετη οπτικοακουστική αφήγηση). Συγγραφή ενός μικρού κειμένου ανάλυσης ταινίας που περιέχει (αφηγηματικά, αισθητικά, τεχνικά) ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η τελική άσκηση αφορά στη δημιουργία ενός μικρού βίντεο με θέμα που επιλέγει κάθε φοιτητής/-ρια ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του/της και με συγκεκριμένο εκπαιδευτικό χαρακτήρα.