• Αρχική
  • Συνεργαζόμενα Τμήματα
    • Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικίας, ΕΚΠΑ
    • Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
    • Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, ΠΘ
    • Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, ΠΔΑ
  • Οργάνωση
    • Διοίκηση και Λειτουργία
    • Διδάσκοντες
    • Εσωτερικός Κανονισμός
    • Δήλωση Πολιτικής Ποιότητας
    • Εσωτερική Αξιολόγηση
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου
    • Κανονισμός διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων
    • Απολογισμός του ΠΜΣ 2005-18
  • Μαθήματα
    • Επιλογής
    • Υποχρεωτικά
    • Διπλωματική Εργασία
    • Περιγράμματα Μαθημάτων
    • Οδηγός Σπουδών
  • Έρευνα
    • Δημοσιεύσεις
    • Διπλωματικές Εργασίες
  • Βιβλιοθήκη
    • Βιβλιοθήκη Δ.Π.Μ.Σ.
    • Κατάλογος Βιβλίων
    • Κατάλογος Διπλωματικών
  • Ανακοινώσεις
    • Γραμματείας
    • Χρήσιμα έντυπα
  • Εκδηλώσεις
  • Σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία
  • EN

Μέσα επικοινωνίας στην εκπαίδευση: Από τη γραφή στην εικόνα

O σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν αναλυτικά οι μεταπτυχιακοί/-ες φοιτητές/-τριες την εξέλιξη της σχέσης της εκπαίδευσης με τα ΜΜΕ όπως διαμορφώνεται σε κάθε εποχή. Το μάθημα επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αλληλεπίδραση της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της σχολικής εκπαίδευσης με τα ΜΜΕ στη νεωτερικότητα. Στο επίκεντρο της επισκόπησης βρίσκονται τα οπτικοακουστικά μέσα (τηλεόραση, κινηματογράφος, διαδίκτυο) και ο ρόλος τους στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου αλλά και ευρύτερα στις εκπαιδευτικές αλλαγές. Η αλληλεπίδραση της σχολικής εκπαίδευσης με τα σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα εξετάζεται σε τρία επίπεδα:

  1. Εκπαιδευτική γνώση: Παρουσιάζονται συστηματικά οι σημαντικότερες μεταβολές που παρατηρούνται στην εκπαιδευτική γνώση και οι οποίες συνδέονται με την κυριαρχία των ΜΜΕ, ειδικότερα των οπτικοακουστικών, στη δημόσια επικοινωνία και στην επικοινωνία γενικότερα.  Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται οι μεταβολές στη σημειολογική διάρθρωση των σχολικών εγχειριδίων (εικόνες, τυπογραφικά στοιχεία, σχέση πλήρους-κενού, λεκτικοί-εξωλεκτικοί κώδικες), στο περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων (θεματικές, σχέση ανθρωπιστικής-τεχνοκρατικής γνώσης, αισθητική-πληροφοριακή προσέγγιση), στα αναλυτικά προγράμματα (μετατόπιση από τα γνωστικά αντικείμενα στις θεματικές ενότητες, από τα ανθρωπιστικά στα τεχνοκρατικά μαθήματα κτλ.).
  2. Κοινωνικοί ρόλοι και κοινωνικές σχέσεις στο σχολείο: Εξετάζεται ο πολιτισμός της εικόνας, και ιδιαίτερα η εικονική ιδεολογία, ως πηγή διαμόρφωσης προτύπων ρόλων για τους εκπαιδευτικούς, για τους μαθητές, για τη διαμόρφωση της κατάστασης μέσα στην τάξη.

3. Η εικονική ιδεολογία ως πηγή και πεδίο αναδιάρθρωσης του πολιτιστικού κεφαλαίου. Η ανάλυση αυτής της ενότητας λαμβάνει υπόψη την εξειδίκευση και γενικότερα τις μεταβολές στην οργάνωση της εργασίας. Με τον τρόπο αυτό, οι μεταβολές στην εσωτερική οργάνωση και λειτουργία της εκπαίδευσης, με την επίδραση της εικονικής ιδεολογίας, συνδέονται με τις εκροές της ή τις εκπαιδευτικές λειτουργίες. Με την έννοια αυτή, οι όποιες μεταβολές στην εκπαίδευση, κάτω από την επίδραση των οπτικοακουστικών ΜΜΕ και της κουλτούρας τους, έχουν ευρύτατη λειτουργική θεμελίωση μέσα στο κοινωνικό σύστημα.

Copyright © Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τ.Π.Π.Ε. - Υλοποίηση Ε.Π.Ε.Ο.Τ. - 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com