O σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν αναλυτικά οι μεταπτυχιακοί/-ες φοιτητές/-τριες την εξέλιξη της σχέσης της εκπαίδευσης με τα ΜΜΕ όπως διαμορφώνεται σε κάθε εποχή. Το μάθημα επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αλληλεπίδραση της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της σχολικής εκπαίδευσης με τα ΜΜΕ στη νεωτερικότητα. Στο επίκεντρο της επισκόπησης βρίσκονται τα οπτικοακουστικά μέσα (τηλεόραση, κινηματογράφος, διαδίκτυο) και ο ρόλος τους στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου αλλά και ευρύτερα στις εκπαιδευτικές αλλαγές. Η αλληλεπίδραση της σχολικής εκπαίδευσης με τα σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα εξετάζεται σε τρία επίπεδα:
3. Η εικονική ιδεολογία ως πηγή και πεδίο αναδιάρθρωσης του πολιτιστικού κεφαλαίου. Η ανάλυση αυτής της ενότητας λαμβάνει υπόψη την εξειδίκευση και γενικότερα τις μεταβολές στην οργάνωση της εργασίας. Με τον τρόπο αυτό, οι μεταβολές στην εσωτερική οργάνωση και λειτουργία της εκπαίδευσης, με την επίδραση της εικονικής ιδεολογίας, συνδέονται με τις εκροές της ή τις εκπαιδευτικές λειτουργίες. Με την έννοια αυτή, οι όποιες μεταβολές στην εκπαίδευση, κάτω από την επίδραση των οπτικοακουστικών ΜΜΕ και της κουλτούρας τους, έχουν ευρύτατη λειτουργική θεμελίωση μέσα στο κοινωνικό σύστημα.